PPC reklama ve vyhledávací síti verze 4

Reklamy ve vyhledávací síti můžeme v České republice využít primárně u Google Ads a Seznam Skliku. S tímto typem reklamy jste se všichni jistě už setkali. Pokaždé když vyhledáváte na Google nebo Seznamu, tyto reklamy se Vám zobrazují jak nad výsledky organického vyhledávání, tak i pod ním. Jak si můžete všimnout na obrázku níže, u PPC reklamy je vždy od Google zelený štítek „Reklama“.

Reklama ve vyhledávací síti se spouští podle nastavených klíčových slov. Pokud je uživatelem vyhledávaný výraz stejný nebo velmi podobný jako Vaše klíčové slovo, Vaše reklama se může zobrazit. Princip fungování reklamy ve vyhledávací síti na Google a Seznamu je prakticky stejný s tím, že u každé sítě jsou určité rozdíly v nastavení a fungování reklamy, nicméně to už je na delší povídání. Reklama ve vyhledávací síti se může zobrazovat jak na počítačích, tak i na mobilech, tabletech a nyní nově i na chytrých televizích.

Výhody kampaně ve vyhledávací síti

1. Jste schopni oslovit potenciální zákazníky v situaci, kdy Vaše produkty už vyhledávají a velmi pravděpodobně chtějí nakoupit.

2. Lze pracovat i s nižšími rozpočty. I za 100Kč denně lze často přivést dostatečný počet potenciálních zákazníků pro menší firmy. Zde se to velmi liší obor od oboru, ale sám mám klienty, drobné podnikatele, kde se nám dlouhodobě vyplatí reklama za 100Kč/den.

3. První výsledky vidíte do druhého dne. Přestože je pro „lepší výsledky“ nutné s reklamou pracovat a pravidelně jí optimalizovat, první výsledky jsou viditelné prakticky okamžitě. Když dnes nastavíme reklamu, zítra můžete mít první prodeje.

4. Vyhledávací síť funguje perfektně pro téměř jakékoliv služby. Pokud jste elektrikář, masér nebo třeba instalatér, vyhledávací síť je pro Vás to pravé.

Nevýhody kampaně ve vyhledávací síti

1. Reklama má smysl pouze v případě, kdy lidé Vaše produkty nebo služby vyhledávají. Pokud se zabýváte něčím hodně specifickým co lidé neznají, dosah reklamy ve vyhledávací síti bude velmi malý. Reklama se tedy nehodí pro uvádění nových produktů na trh. Co lidé neznají, to ani nehledají. Pokud patříte k mým klientům, dopředu Vám dle analýzy vyhledávanosti řeknu, zda-li je pro Vás tento typ reklamy vhodný či nikoliv.

2. Ve většině případů se společně s Vaší reklamou zobrazí i reklama konkurence. Musíte tedy najít způsob, jak se odlišit a zaujmout. Pokud patříte k mým klientům, toto za Vás řeším já.

3. Pokud nenastavíte správně vylučující klíčová slova, reklama se může zobrazovat i v případech, kdy to pro Vás není vhodné. Pokud patříte k mým klientům, toto za Vás řeším já.

4. Část lidí hledá jen obecné informace a nemají v úmyslu nakoupit, i za takové prokliky budete platit a je nutné s tím počítat při práci s biddingem. Pokud patříte k mým klientům, toto za Vás řeším já.

To jsou nejdůležitější informace ohledně reklamy ve vyhledávací síti. Věřím, že Vám můj článek pomůže při rozhodování, jestli je pro Vás vyhledávací síť vhodným prostorem pro inzerci.


Odebírat Newsletter

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Líbí se vám článek?

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru
Share on linkedin
Sdílet na Linkdinu
Share on pinterest
Sdílet na Pinterestu

Komentáře

Roman Jelínek – internetový marketing