[et_pb_section bb_built="1" admin_label="section"][et_pb_row admin_label="row"][/et_pb_row][/et_pb_section]

Nastavení a správa cenových srovnávačů

Specializuji se na optimalizaci Cenových srovnávačů systému Heureka, Zboží a Google nákupy. Reklamu vedu tak, aby byla co nejefektivnější s co nejmenšími náklady. Soustředím se reálnou návratnost investic – aby vám reklamy co nejvíce vydělávaly. Nesleduji pouze CTR nebo viditelnost, ale především metriky týkající se konverzí a reálnou návratnost investice.

Cenové srovnávače od A do Z - kvalitně a rychle

Cílení

Produktové kampaně jsou přesně cílené na vaše zákazníky

Platba

Platíte jen za přivedené zákazníky vašeho e-shopu

Rychlost

Ve výsledcích vyhledávání jste vidět okamžitě

Rentabilita

Produktové kampaně nabízejí přesné měření výsledků

O Cenových srovnávačích

Jedná se o webovou stránku, která shromažďuje nabídky zboží od jednotlivých prodejců na internetu. Informace o produktech se obvykle získávají z dat, které jsou poskytovány samotnými e-shopy. Na srovnávačích je možné porovnat nabídky různých e-shopů a to nejen z hlediska ceny, ale také z hlediska zákaznického servisu, dostupnosti, bonusů k nákupu, spokojenosti nakupujících atd.

Pro koho je vhodná inzerce na srovnávačích zboží?

Pro každý z e-shopů nabízejících zboží, které má v nabídce i konkurence. Tedy zboží, které nabízejí minimálně další 2 až 3 internetové obchody.

Komu inzerci na srovnávačích nedoporučuji?

E-shopům s nabídkou specifického či ojedinělého zboží, které není možné s ničím porovnat. Nicméně i v takovém případě lze využít placené reklamy na Heurece či Zboží.cz v podobě bannerů, produktových stránek a dalších možností.

Proč by internetové obchody měly chtít využívat srovnávače zboží 

Návštěvníky cenových srovnávačů jsou většinou lidé, kteří mají velký zájem o koupi daného produktu. V současnosti se stále zvyšují jejich požadavky na co nejrychlejší nalezení vybraných produktů a oblíbenost srovnávačů u nich tak rok od roku roste. Toho jsou si srovnávače vědomy, proto neustále vylepšují algoritmy a přichází s novinkami. Sledování těchto novinek a dodržování pravidel, které se liší napříč různými portály, se díky tomu stalo velmi komplikovaným.

Co od srovnávačů zboží získáte

Relevantní návštěvníky e-shopu s vysokou mírou konverze za minimální náklady. Porovnávače produktů jsou často u e-shopů kanál s nejvyšší mírou konverze a velice příznivým poměrem náklady vs. obrat.

Na srovnávačích však můžete uspět i v případě když vaše konkurenční výhoda nestojí na nejnižších cenách. Podle dat Heuréky a Zboží.cz řadí podle nejnižší ceny pouze 30-40 % návštěvníků.

Jak srovnávače zboží fungují

Celkový proces můžeme rozdělit do tří fází:

  1. vytvoření XML feedu a nasazení na srovnávač zboží
  2. párování produktů
  3. optimalizace cen za proklik.

XML feed

Přenos produktů probíhá přes tzv. XML feed. Takto je naýván soubor, kde jsou uvedeny podrobné informace o všech produktech, které chceme na srovnávačích inzerovat. Pravidla pro XML feed se u každého ze srovnávačů liší. Hlavním cílem je napárování co nejvíce produktů na již vytvořené produktové karty, případně vytvoření zcela nových.

Základní pravidla pro párování zboží na Heurece

Primárním pravidlem pro spárování produktů na portálu Heureka je uvedení kategorie v tagu CATEGORYTEXT, která musí obsahovat přesný druh produktu. Ideální variantou je vytvořit strom kategorií zcela stejný, jako má Heureka. Aktuální seznam kategorií je uvedený zde.

Druhým důležitým párovacím tagem je PRODUCTNAME, který musí obsahovat výrobce, produktový kód a další atributy, které se liší podle konkrétních produktů. Příklady správných názvů produktů naleznete na této stránce. Párovat produkty s kategoriemi lze pouze v placeném režimu.

Základní pravidla pro párování zboží na Zboží.cz

Primárním párovacím tagem je EAN. Jde o číselné označení, které slouží k jednoznačné identifikaci produktů. Produkt označený EAN kódem by měl mít titulek shodný alespoň ze 40 % s titulkem na Zboží.cz. Pokud produkt neobsahuje EAN kód, je vyžadována minimálně 90% shoda titulku.

Optimalizace cen za proklik

Nastavení ceny za proklik funguje podobně jako u PPC reklam. Stanoví se maximální částka, kterou jsme ochotní zaplatit za proklik na produkt. Vždy však zaplatíme pouze částku nezbytnou pro překonání nejbližšího konkurenta.

Heureka má pak stanoveny minimální ceny za proklik pro jednotlivé sekce. Lze na ní biddovat pouze v případě, že obchod dosáhl ocenění “Ověřeno zákazníky”. Tohoto ocenění dosáhneme spokojeností zákazníků s daným e-shopem, kterou vyjádřili pomocí dotazníků, které Heureka zasílá po 10 dnech od provedení nákupu.

Cílem je dosáhnout co nejnižší hodnoty PNO a co nejvyšší míry konverze. Tohoto stavu docílíme zvyšováním cen za proklik u produktů s nejvíce konverzemi a naopak snižováním cen za proklik u prodělečných produktů.

Komu inzerci na srovnávačích nedoporučuji?

E-shopům s nabídkou specifického či ojedinělého zboží, které není možné s ničím porovnat. Nicméně i v takovém případě lze využít placené reklamy na Heurece či Zboží.cz v podobě bannerů, produktových stránek a dalších možností.

Proč by internetové obchody měly chtít využívat srovnávače zboží 

Návštěvníky cenových srovnávačů jsou většinou lidé, kteří mají velký zájem o koupi daného produktu. V současnosti se stále zvyšují jejich požadavky na co nejrychlejší nalezení vybraných produktů a oblíbenost srovnávačů u nich tak rok od roku roste. Toho jsou si srovnávače vědomy, proto neustále vylepšují algoritmy a přichází s novinkami. Sledování těchto novinek a dodržování pravidel, které se liší napříč různými portály, se díky tomu stalo velmi komplikovaným.

Co od srovnávačů zboží získáte

Relevantní návštěvníky e-shopu s vysokou mírou konverze za minimální náklady. Porovnávače produktů jsou často u e-shopů kanál s nejvyšší mírou konverze a velice příznivým poměrem náklady vs. obrat.

Na srovnávačích však můžete uspět i v případě když vaše konkurenční výhoda nestojí na nejnižších cenách. Podle dat Heuréky a Zboží.cz řadí podle nejnižší ceny pouze 30-40 % návštěvníků.

Jak srovnávače zboží fungují

Celkový proces můžeme rozdělit do tří fází:

  1. vytvoření XML feedu a nasazení na srovnávač zboží
  2. párování produktů
  3. optimalizace cen za proklik.

XML feed

Přenos produktů probíhá přes tzv. XML feed. Takto je naýván soubor, kde jsou uvedeny podrobné informace o všech produktech, které chceme na srovnávačích inzerovat. Pravidla pro XML feed se u každého ze srovnávačů liší. Hlavním cílem je napárování co nejvíce produktů na již vytvořené produktové karty, případně vytvoření zcela nových.

Základní pravidla pro párování zboží na Heurece

Primárním pravidlem pro spárování produktů na portálu Heureka je uvedení kategorie v tagu CATEGORYTEXT, která musí obsahovat přesný druh produktu. Ideální variantou je vytvořit strom kategorií zcela stejný, jako má Heureka. Aktuální seznam kategorií je uvedený zde.

Druhým důležitým párovacím tagem je PRODUCTNAME, který musí obsahovat výrobce, produktový kód a další atributy, které se liší podle konkrétních produktů. Příklady správných názvů produktů naleznete na této stránce. Párovat produkty s kategoriemi lze pouze v placeném režimu.

Základní pravidla pro párování zboží na Zboží.cz

Primárním párovacím tagem je EAN. Jde o číselné označení, které slouží k jednoznačné identifikaci produktů. Produkt označený EAN kódem by měl mít titulek shodný alespoň ze 40 % s titulkem na Zboží.cz. Pokud produkt neobsahuje EAN kód, je vyžadována minimálně 90% shoda titulku.

Optimalizace cen za proklik

Nastavení ceny za proklik funguje podobně jako u PPC reklam. Stanoví se maximální částka, kterou jsme ochotní zaplatit za proklik na produkt. Vždy však zaplatíme pouze částku nezbytnou pro překonání nejbližšího konkurenta.

Heureka má pak stanoveny minimální ceny za proklik pro jednotlivé sekce. Lze na ní biddovat pouze v případě, že obchod dosáhl ocenění “Ověřeno zákazníky”. Tohoto ocenění dosáhneme spokojeností zákazníků s daným e-shopem, kterou vyjádřili pomocí dotazníků, které Heureka zasílá po 10 dnech od provedení nákupu.

Cílem je dosáhnout co nejnižší hodnoty PNO a co nejvyšší míry konverze. Tohoto stavu docílíme zvyšováním cen za proklik u produktů s nejvíce konverzemi a naopak snižováním cen za proklik u prodělečných produktů.

Přínosy PPC kampaně v mém podání

[svtimeline] [svt-event title="EFEKTIVNÍ STRUKTURA A OBSAH KAMPANĚ" date="" class="svt-cd-yellow"] Zkonzultuji s vámi, jaké produkty nabízíte a dám vám přesné pokyny pro vytvoření XML feedu. [/svt-event] [svt-event title="XML Feed" date="" class="svt-cd-yellow"] Vytvořený XML feed napojím na srovnávače zboží. [/svt-event] [svt-event title="SPRÁVA" date="" class="svt-cd-yellow"] Usiluji o splnění podmínek pro možnost biddování, tzn. v případě Heureky získání certifikátu “Ověřeno zákazníky”. [/svt-event] [svt-event title="PRŮBĚŽNÁ OPTIMALIZACE" date="" class="svt-cd-yellow"] Nastavením kampaní práce nekončí. Naopak je potřeba provádět průběžný monitoring a optimalizaci kampaní. Současně optimalizuji napárování produktů a kontroluji, zda se produkty nenapárovaly na samostatné karty. Optimalizuji ceny za proklik pro získání nejlepších pozic. [/svt-event] [svt-event title="NAPOJENÍ NA WEBOVOU ANALYTIKU" date="" class="svt-cd-yellow"] Napojím vám reklamní účty na statistiku návštěvnosti webu. Z této webové analytiky lze získaná data využít k lepší optimalizaci kampaní. Kontroluji PNO celého e-shopu, tak i jednotlivých produktů a průběžně upravuji. [/svt-event] [svt-event title="VŽDY MÁTE PŘEHLED" date="" class="svt-cd-yellow"] Každý měsíc vytvářím reporty zachycující vývoj produktových kampaní. Nemusíte znát odborné termíny. Reporty píši jazykem ušitým na tělo zákazníka. [/svt-event] [svt-event title="AKTUALIZACE" date="" class="svt-cd-yellow"] Sledujo novinky na srovnávačích a implementuji je. [/svt-event] [/svtimeline]

Nabídka Cenových srovnávačů

doplnit obsah

Jak to vše probíhá

[supsystic-price-table id=8]
[supsystic-price-table id=8]

Co o mě říkají zákaznicí

I was the classic desperate housewife. Always hungry, tired and frustrated. With Tom's help, I managed to become the strong woman I am now.
Cecile Emeke
Half of my life was spent wandering and sobbing. It was only after meeting Tom that I discovered what I truly love: dancing naked in the dark with my pets.
Keith Stanfield
I'm not the sort of person that goes for coaching, but what can I say... Tom came at the right time and the right place. Thanks man, you helped me become myself.
Griffin Freeman
Oh my... I never thought I could feel so good in a simple talking session with Tom. True, his massage skills also help me relax, but it's his mind that really great.
Myra Lucretia

KONKURENCE JE JEN JEDEN KLIK OD VÁS!

VÍTE CO CHCETE? SESTAVÍM VÁM NABÍDKU

Abych vám mohl sestavit nabídku, sdělte mi co nejvíce o vaší službě a představě o kampani. Pro usnadnění mám připraveno několik základních otázek.