Nastavení a správa cenových srovnávačů
Specializuji se na optimalizaci Cenových srovnávačů systému Heureka, Zboží a Google nákupy. Reklamu vedu tak, aby byla co nejefektivnější s co nejmenšími náklady. Soustředím se reálnou návratnost investic – aby vám reklamy co nejvíce vydělávaly. Nesleduji pouze CTR nebo viditelnost, ale především metriky týkající se konverzí a reálnou návratnost investice.
Cenové srovnávače od A do Z - kvalitně a rychle
Cílení
Produktové kampaně jsou přesně cílené na vaše zákazníky
Platba
Platíte jen za přivedené zákazníky vašeho e-shopu
Rychlost
Ve výsledcích vyhledávání jste vidět okamžitě
Rentabilita
Produktové kampaně nabízejí přesné měření výsledků
O Cenových srovnávačích
Jedná se o webovou stránku, která shromažďuje nabídky zboží od jednotlivých prodejců na internetu. Informace o produktech se obvykle získávají z dat, které jsou poskytovány samotnými e-shopy. Na srovnávačích je možné porovnat nabídky různých e-shopů a to nejen z hlediska ceny, ale také z hlediska zákaznického servisu, dostupnosti, bonusů k nákupu, spokojenosti nakupujících atd.
Pro koho je vhodná inzerce na srovnávačích zboží?
Pro každý z e-shopů nabízejících zboží, které má v nabídce i konkurence. Tedy zboží, které nabízejí minimálně další 2 až 3 internetové obchody.
Komu inzerci na srovnávačích nedoporučuji?
E-shopům s nabídkou specifického či ojedinělého zboží, které není možné s ničím porovnat. Nicméně i v takovém případě lze využít placené reklamy na Heurece či Zboží.cz v podobě bannerů, produktových stránek a dalších možností.
Proč by internetové obchody měly chtít využívat srovnávače zboží
Návštěvníky cenových srovnávačů jsou většinou lidé, kteří mají velký zájem o koupi daného produktu. V současnosti se stále zvyšují jejich požadavky na co nejrychlejší nalezení vybraných produktů a oblíbenost srovnávačů u nich tak rok od roku roste. Toho jsou si srovnávače vědomy, proto neustále vylepšují algoritmy a přichází s novinkami. Sledování těchto novinek a dodržování pravidel, které se liší napříč různými portály, se díky tomu stalo velmi komplikovaným.
Co od srovnávačů zboží získáte
Relevantní návštěvníky e-shopu s vysokou mírou konverze za minimální náklady. Porovnávače produktů jsou často u e-shopů kanál s nejvyšší mírou konverze a velice příznivým poměrem náklady vs. obrat.
Na srovnávačích však můžete uspět i v případě když vaše konkurenční výhoda nestojí na nejnižších cenách. Podle dat Heuréky a Zboží.cz řadí podle nejnižší ceny pouze 30-40 % návštěvníků.
Jak srovnávače zboží fungují
Celkový proces můžeme rozdělit do tří fází:
- vytvoření XML feedu a nasazení na srovnávač zboží
- párování produktů
- optimalizace cen za proklik.
XML feed
Přenos produktů probíhá přes tzv. XML feed. Takto je naýván soubor, kde jsou uvedeny podrobné informace o všech produktech, které chceme na srovnávačích inzerovat. Pravidla pro XML feed se u každého ze srovnávačů liší. Hlavním cílem je napárování co nejvíce produktů na již vytvořené produktové karty, případně vytvoření zcela nových.
Základní pravidla pro párování zboží na Heurece
Primárním pravidlem pro spárování produktů na portálu Heureka je uvedení kategorie v tagu CATEGORYTEXT, která musí obsahovat přesný druh produktu. Ideální variantou je vytvořit strom kategorií zcela stejný, jako má Heureka. Aktuální seznam kategorií je uvedený zde.
Druhým důležitým párovacím tagem je PRODUCTNAME, který musí obsahovat výrobce, produktový kód a další atributy, které se liší podle konkrétních produktů. Příklady správných názvů produktů naleznete na této stránce. Párovat produkty s kategoriemi lze pouze v placeném režimu.
Základní pravidla pro párování zboží na Zboží.cz
Primárním párovacím tagem je EAN. Jde o číselné označení, které slouží k jednoznačné identifikaci produktů. Produkt označený EAN kódem by měl mít titulek shodný alespoň ze 40 % s titulkem na Zboží.cz. Pokud produkt neobsahuje EAN kód, je vyžadována minimálně 90% shoda titulku.
Optimalizace cen za proklik
Nastavení ceny za proklik funguje podobně jako u PPC reklam. Stanoví se maximální částka, kterou jsme ochotní zaplatit za proklik na produkt. Vždy však zaplatíme pouze částku nezbytnou pro překonání nejbližšího konkurenta.
Heureka má pak stanoveny minimální ceny za proklik pro jednotlivé sekce. Lze na ní biddovat pouze v případě, že obchod dosáhl ocenění “Ověřeno zákazníky”. Tohoto ocenění dosáhneme spokojeností zákazníků s daným e-shopem, kterou vyjádřili pomocí dotazníků, které Heureka zasílá po 10 dnech od provedení nákupu.
Cílem je dosáhnout co nejnižší hodnoty PNO a co nejvyšší míry konverze. Tohoto stavu docílíme zvyšováním cen za proklik u produktů s nejvíce konverzemi a naopak snižováním cen za proklik u prodělečných produktů.
Komu inzerci na srovnávačích nedoporučuji?
E-shopům s nabídkou specifického či ojedinělého zboží, které není možné s ničím porovnat. Nicméně i v takovém případě lze využít placené reklamy na Heurece či Zboží.cz v podobě bannerů, produktových stránek a dalších možností.
Proč by internetové obchody měly chtít využívat srovnávače zboží
Návštěvníky cenových srovnávačů jsou většinou lidé, kteří mají velký zájem o koupi daného produktu. V současnosti se stále zvyšují jejich požadavky na co nejrychlejší nalezení vybraných produktů a oblíbenost srovnávačů u nich tak rok od roku roste. Toho jsou si srovnávače vědomy, proto neustále vylepšují algoritmy a přichází s novinkami. Sledování těchto novinek a dodržování pravidel, které se liší napříč různými portály, se díky tomu stalo velmi komplikovaným.
Co od srovnávačů zboží získáte
Relevantní návštěvníky e-shopu s vysokou mírou konverze za minimální náklady. Porovnávače produktů jsou často u e-shopů kanál s nejvyšší mírou konverze a velice příznivým poměrem náklady vs. obrat.
Na srovnávačích však můžete uspět i v případě když vaše konkurenční výhoda nestojí na nejnižších cenách. Podle dat Heuréky a Zboží.cz řadí podle nejnižší ceny pouze 30-40 % návštěvníků.
Jak srovnávače zboží fungují
Celkový proces můžeme rozdělit do tří fází:
- vytvoření XML feedu a nasazení na srovnávač zboží
- párování produktů
- optimalizace cen za proklik.
XML feed
Přenos produktů probíhá přes tzv. XML feed. Takto je naýván soubor, kde jsou uvedeny podrobné informace o všech produktech, které chceme na srovnávačích inzerovat. Pravidla pro XML feed se u každého ze srovnávačů liší. Hlavním cílem je napárování co nejvíce produktů na již vytvořené produktové karty, případně vytvoření zcela nových.
Základní pravidla pro párování zboží na Heurece
Primárním pravidlem pro spárování produktů na portálu Heureka je uvedení kategorie v tagu CATEGORYTEXT, která musí obsahovat přesný druh produktu. Ideální variantou je vytvořit strom kategorií zcela stejný, jako má Heureka. Aktuální seznam kategorií je uvedený zde.
Druhým důležitým párovacím tagem je PRODUCTNAME, který musí obsahovat výrobce, produktový kód a další atributy, které se liší podle konkrétních produktů. Příklady správných názvů produktů naleznete na této stránce. Párovat produkty s kategoriemi lze pouze v placeném režimu.
Základní pravidla pro párování zboží na Zboží.cz
Primárním párovacím tagem je EAN. Jde o číselné označení, které slouží k jednoznačné identifikaci produktů. Produkt označený EAN kódem by měl mít titulek shodný alespoň ze 40 % s titulkem na Zboží.cz. Pokud produkt neobsahuje EAN kód, je vyžadována minimálně 90% shoda titulku.
Optimalizace cen za proklik
Nastavení ceny za proklik funguje podobně jako u PPC reklam. Stanoví se maximální částka, kterou jsme ochotní zaplatit za proklik na produkt. Vždy však zaplatíme pouze částku nezbytnou pro překonání nejbližšího konkurenta.
Heureka má pak stanoveny minimální ceny za proklik pro jednotlivé sekce. Lze na ní biddovat pouze v případě, že obchod dosáhl ocenění “Ověřeno zákazníky”. Tohoto ocenění dosáhneme spokojeností zákazníků s daným e-shopem, kterou vyjádřili pomocí dotazníků, které Heureka zasílá po 10 dnech od provedení nákupu.
Cílem je dosáhnout co nejnižší hodnoty PNO a co nejvyšší míry konverze. Tohoto stavu docílíme zvyšováním cen za proklik u produktů s nejvíce konverzemi a naopak snižováním cen za proklik u prodělečných produktů.
Přínosy PPC kampaně v mém podání
Nabídka Cenových srovnávačů
doplnit obsah