Nastavení a správa cenových srovnávačů

Specializuji se na optimalizaci Cenových srovnávačů systému Heureka, Zboží a Google nákupy. Reklamu vedu tak, aby byla co nejefektivnější s co nejmenšími náklady. Soustředím se reálnou návratnost investic – aby vám reklamy co nejvíce vydělávaly. Nesleduji pouze CTR nebo viditelnost, ale především metriky týkající se konverzí a reálnou návratnost investice.

Cenové srovnávače od A do Z - kvalitně a rychle

Cílení

Produktové kampaně jsou přesně cílené na vaše zákazníky

Platba

Platíte jen za přivedené zákazníky vašeho e-shopu

Rychlost

Ve výsledcích vyhledávání jste vidět okamžitě

Rentabilita

Produktové kampaně nabízejí přesné měření výsledků

O Cenových srovnávačích

Jedná se o webovou stránku, která shromažďuje nabídky zboží od jednotlivých prodejců na internetu. Informace o produktech se obvykle získávají z dat, které jsou poskytovány samotnými e-shopy. Na srovnávačích je možné porovnat nabídky různých e-shopů a to nejen z hlediska ceny, ale také z hlediska zákaznického servisu, dostupnosti, bonusů k nákupu, spokojenosti nakupujících atd.

Pro koho je vhodná inzerce na srovnávačích zboží?

Pro každý z e-shopů nabízejících zboží, které má v nabídce i konkurence. Tedy zboží, které nabízejí minimálně další 2 až 3 internetové obchody.

Komu inzerci na srovnávačích nedoporučuji?

E-shopům s nabídkou specifického či ojedinělého zboží, které není možné s ničím porovnat. Nicméně i v takovém případě lze využít placené reklamy na Heurece či Zboží.cz v podobě bannerů, produktových stránek a dalších možností.

Proč by internetové obchody měly chtít využívat srovnávače zboží 

Návštěvníky cenových srovnávačů jsou většinou lidé, kteří mají velký zájem o koupi daného produktu. V současnosti se stále zvyšují jejich požadavky na co nejrychlejší nalezení vybraných produktů a oblíbenost srovnávačů u nich tak rok od roku roste. Toho jsou si srovnávače vědomy, proto neustále vylepšují algoritmy a přichází s novinkami. Sledování těchto novinek a dodržování pravidel, které se liší napříč různými portály, se díky tomu stalo velmi komplikovaným.

Co od srovnávačů zboží získáte

Relevantní návštěvníky e-shopu s vysokou mírou konverze za minimální náklady. Porovnávače produktů jsou často u e-shopů kanál s nejvyšší mírou konverze a velice příznivým poměrem náklady vs. obrat.

Na srovnávačích však můžete uspět i v případě když vaše konkurenční výhoda nestojí na nejnižších cenách. Podle dat Heuréky a Zboží.cz řadí podle nejnižší ceny pouze 30-40 % návštěvníků.

Jak srovnávače zboží fungují

Celkový proces můžeme rozdělit do tří fází:

  1. vytvoření XML feedu a nasazení na srovnávač zboží
  2. párování produktů
  3. optimalizace cen za proklik.

XML feed

Přenos produktů probíhá přes tzv. XML feed. Takto je naýván soubor, kde jsou uvedeny podrobné informace o všech produktech, které chceme na srovnávačích inzerovat. Pravidla pro XML feed se u každého ze srovnávačů liší. Hlavním cílem je napárování co nejvíce produktů na již vytvořené produktové karty, případně vytvoření zcela nových.

Základní pravidla pro párování zboží na Heurece

Primárním pravidlem pro spárování produktů na portálu Heureka je uvedení kategorie v tagu CATEGORYTEXT, která musí obsahovat přesný druh produktu. Ideální variantou je vytvořit strom kategorií zcela stejný, jako má Heureka. Aktuální seznam kategorií je uvedený zde.

Druhým důležitým párovacím tagem je PRODUCTNAME, který musí obsahovat výrobce, produktový kód a další atributy, které se liší podle konkrétních produktů. Příklady správných názvů produktů naleznete na této stránce. Párovat produkty s kategoriemi lze pouze v placeném režimu.

Základní pravidla pro párování zboží na Zboží.cz

Primárním párovacím tagem je EAN. Jde o číselné označení, které slouží k jednoznačné identifikaci produktů. Produkt označený EAN kódem by měl mít titulek shodný alespoň ze 40 % s titulkem na Zboží.cz. Pokud produkt neobsahuje EAN kód, je vyžadována minimálně 90% shoda titulku.

Optimalizace cen za proklik

Nastavení ceny za proklik funguje podobně jako u PPC reklam. Stanoví se maximální částka, kterou jsme ochotní zaplatit za proklik na produkt. Vždy však zaplatíme pouze částku nezbytnou pro překonání nejbližšího konkurenta.

Heureka má pak stanoveny minimální ceny za proklik pro jednotlivé sekce. Lze na ní biddovat pouze v případě, že obchod dosáhl ocenění “Ověřeno zákazníky”. Tohoto ocenění dosáhneme spokojeností zákazníků s daným e-shopem, kterou vyjádřili pomocí dotazníků, které Heureka zasílá po 10 dnech od provedení nákupu.

Cílem je dosáhnout co nejnižší hodnoty PNO a co nejvyšší míry konverze. Tohoto stavu docílíme zvyšováním cen za proklik u produktů s nejvíce konverzemi a naopak snižováním cen za proklik u prodělečných produktů.

Komu inzerci na srovnávačích nedoporučuji?

E-shopům s nabídkou specifického či ojedinělého zboží, které není možné s ničím porovnat. Nicméně i v takovém případě lze využít placené reklamy na Heurece či Zboží.cz v podobě bannerů, produktových stránek a dalších možností.

Proč by internetové obchody měly chtít využívat srovnávače zboží 

Návštěvníky cenových srovnávačů jsou většinou lidé, kteří mají velký zájem o koupi daného produktu. V současnosti se stále zvyšují jejich požadavky na co nejrychlejší nalezení vybraných produktů a oblíbenost srovnávačů u nich tak rok od roku roste. Toho jsou si srovnávače vědomy, proto neustále vylepšují algoritmy a přichází s novinkami. Sledování těchto novinek a dodržování pravidel, které se liší napříč různými portály, se díky tomu stalo velmi komplikovaným.

Co od srovnávačů zboží získáte

Relevantní návštěvníky e-shopu s vysokou mírou konverze za minimální náklady. Porovnávače produktů jsou často u e-shopů kanál s nejvyšší mírou konverze a velice příznivým poměrem náklady vs. obrat.

Na srovnávačích však můžete uspět i v případě když vaše konkurenční výhoda nestojí na nejnižších cenách. Podle dat Heuréky a Zboží.cz řadí podle nejnižší ceny pouze 30-40 % návštěvníků.

Jak srovnávače zboží fungují

Celkový proces můžeme rozdělit do tří fází:

  1. vytvoření XML feedu a nasazení na srovnávač zboží
  2. párování produktů
  3. optimalizace cen za proklik.

XML feed

Přenos produktů probíhá přes tzv. XML feed. Takto je naýván soubor, kde jsou uvedeny podrobné informace o všech produktech, které chceme na srovnávačích inzerovat. Pravidla pro XML feed se u každého ze srovnávačů liší. Hlavním cílem je napárování co nejvíce produktů na již vytvořené produktové karty, případně vytvoření zcela nových.

Základní pravidla pro párování zboží na Heurece

Primárním pravidlem pro spárování produktů na portálu Heureka je uvedení kategorie v tagu CATEGORYTEXT, která musí obsahovat přesný druh produktu. Ideální variantou je vytvořit strom kategorií zcela stejný, jako má Heureka. Aktuální seznam kategorií je uvedený zde.

Druhým důležitým párovacím tagem je PRODUCTNAME, který musí obsahovat výrobce, produktový kód a další atributy, které se liší podle konkrétních produktů. Příklady správných názvů produktů naleznete na této stránce. Párovat produkty s kategoriemi lze pouze v placeném režimu.

Základní pravidla pro párování zboží na Zboží.cz

Primárním párovacím tagem je EAN. Jde o číselné označení, které slouží k jednoznačné identifikaci produktů. Produkt označený EAN kódem by měl mít titulek shodný alespoň ze 40 % s titulkem na Zboží.cz. Pokud produkt neobsahuje EAN kód, je vyžadována minimálně 90% shoda titulku.

Optimalizace cen za proklik

Nastavení ceny za proklik funguje podobně jako u PPC reklam. Stanoví se maximální částka, kterou jsme ochotní zaplatit za proklik na produkt. Vždy však zaplatíme pouze částku nezbytnou pro překonání nejbližšího konkurenta.

Heureka má pak stanoveny minimální ceny za proklik pro jednotlivé sekce. Lze na ní biddovat pouze v případě, že obchod dosáhl ocenění “Ověřeno zákazníky”. Tohoto ocenění dosáhneme spokojeností zákazníků s daným e-shopem, kterou vyjádřili pomocí dotazníků, které Heureka zasílá po 10 dnech od provedení nákupu.

Cílem je dosáhnout co nejnižší hodnoty PNO a co nejvyšší míry konverze. Tohoto stavu docílíme zvyšováním cen za proklik u produktů s nejvíce konverzemi a naopak snižováním cen za proklik u prodělečných produktů.

Přínosy PPC kampaně v mém podání

Picture

EFEKTIVNÍ STRUKTURA A OBSAH KAMPANĚ

Zkonzultuji s vámi, jaké produkty nabízíte a dám vám přesné pokyny pro vytvoření XML feedu.

Picture

XML Feed

Vytvořený XML feed napojím na srovnávače zboží.

Picture

SPRÁVA

Usiluji o splnění podmínek pro možnost biddování, tzn. v případě Heureky získání certifikátu “Ověřeno zákazníky”.

Picture

PRŮBĚŽNÁ OPTIMALIZACE

Nastavením kampaní práce nekončí. Naopak je potřeba provádět průběžný monitoring a optimalizaci kampaní. Současně optimalizuji napárování produktů a kontroluji, zda se produkty nenapárovaly na samostatné karty. Optimalizuji ceny za proklik pro získání nejlepších pozic.

Picture

NAPOJENÍ NA WEBOVOU ANALYTIKU

Napojím vám reklamní účty na statistiku návštěvnosti webu. Z této webové analytiky lze získaná data využít k lepší optimalizaci kampaní. Kontroluji PNO celého e-shopu, tak i jednotlivých produktů a průběžně upravuji.

Picture

VŽDY MÁTE PŘEHLED

Každý měsíc vytvářím reporty zachycující vývoj produktových kampaní. Nemusíte znát odborné termíny. Reporty píši jazykem ušitým na tělo zákazníka.

Picture

AKTUALIZACE

Sledujo novinky na srovnávačích a implementuji je.

Nabídka Cenových srovnávačů

doplnit obsah

  • Heureka
  • Zboží
  • Google nákupy

Bezpečný, jednoduchý a pohodlný online nákup. To je  Heureka Shopping, největší e-commerce platforma působící na trzích střední a východní Evropy. Každý měsíc si k nám pro radu přijde více než 20 miliónů uživatelů. Patříme ke špičce mezi srovnávači a nákupními rádci ve všech zemích, kde působíme. Pomáháme s výběrem produktů i e-shopů. Měsíčně napíší zákazníci Heureka Shopping milióny hodnocení e-shopů, a tím pomáhají ostatním zákazníkům při výběru e-shopu. 

Heureka je největší nákupní portál a srovnávač cen na českém internetu. Každý měsíc navštíví web v průměru tři milióny reálných uživatelů, kteří vybírají ze sedmnácti miliónů produktů a desítek tisíc internetových obchodů. Heureka zároveň patří mezi 10 nejnavštěvovanějších webů v Česku měsíčně.

Nabízí široké spektrum funkcí od porovnávání cen obchodů a srovnávání parametrů vybraných produktů přes ověřené recenze a poradnu až po nakupování bez nutnosti opustit web a to vše v obrovském množství kategorií.

Mám zájem »

Zboží.cz internetová služba poskytující informace při nakupování na internetu. Nakupování ulehčuje řazení a filtrování, které umožňuje snadno porovnávat ceny výrobků, zjistit skladovou dostupnost zboží nebo třeba vyhledat obchod v okolí uživatele.

Nabídky vašeho zboží se zobrazují ZDARMA
Platíte teprve za návštěvníka, který se proklikne do vašeho e‑shopu.

Budete tam, kde lidé hledají
Vaše nabídky se zobrazí těm, kdo je poptávají. Pravděpodobnost, že nakoupí, je tak řádově vyšší než u jiných druhů reklamy.

Zvýšíte své prodeje
70 % lidí používá před online nákupem vyhledávač zboží. Zboží.cz navštíví týdně přes 788 tisíc nakupujících. Začnete prodávat i jim.

Oslovíte zákazníky poblíž
Lidé si mohou e‑shopy třídit i podle toho, kde lze zboží vyzvednout. Zákazníci ve vašem okolí tak dají spíše přednost vám.

Díky statistikám máte jasno
Vždy víte, kolik lidí vidělo vaši nabídku, kolik lidí na vás kliklo, kolik nakoupilo. Díky přehledným statistikám máte své investice zcela pod kontrolou.

Zvýšíte povědomí o svém e‑shopu
Lidé se s vámi budou na Zboží.cz pravidelně setkávat a zapamatují si vás.

Dvě pětiny uživatelů na mobilu
37 % lidí srovnává ceny na Zboží z mobilu, to znamená více než 310 tisíc reálných uživatelů za týden.

Facebook Ads je reklamní formát v populární sociální síti Facebook. Reklama využívá platební modely PPC (pay per click, platba za proklik) a PPV (pay per view, platba za zobrazení). Facebook Ads se obvykle zobrazují na sociální síti Facebook v pravém sloupci stránky. Jsou zde většinou dvě až tři reklamní pozice. Existují však i další reklamní formáty, tzv. in-stream reklamy. Ty se zobrazují přímo mezi příspěvky ostatních uživatelů Facebooku a jsou inzerenty velmi oblíbené. Nutno podotknout, že jsou zpravidla dražší a účinnější než-li reklamní pozice vpravo.

Silnou stránkou reklamy na Facebooku je možnost velice dobře cílit na vybranou audienci. I proto se Facebook reklamy velice často používají vedle PPC reklamy ve vyhledávání pro akvizici nových zákazníků. Facebook reklama je dnes jednou z nejpoužívanějších reklam. Ve srovnání s ostatními druhy reklamy je téměř nemožné tyto reklamy blokovat pomocí pluginů pro blokování reklamy.

Formáty Facebook reklam se v posledních letech proměnily, každý formát má přitom různé technické požadavky, pravidla pro reklamu, podporované účely a výzvy k akci. Kvalitní nastavení Facebook kampaně proto doporučujeme přenechat profesionálům. Nejen že ušetříte čas potřebný k nastudování všech pravidel, ale rovněž ušetříte nemalé finanční prostředky a vyvarujete se zbytečných chyb.

Platformy Facebooku podporují na Facebooku, Instagramu, v Audience Network a na Messengeru několik typů reklam.  Facebook Ads se s oblibou používá jak pro akviziční, tak i pro retenční kampaně.

Formáty reklamy Facebook Ads

  • Obrázek
  • Video
  • Sbírka
  • Rotující formát
  • Prezentace
  • Základní stránka
  • Reklamy pro generování potenciálních zákazníků
  • Nabídky
  • Zájem o příspěvek
  • Reakce na událost
  • To se mi líbí stránky

Možnosti cílení reklamy Facebook Ads

  • Lokalita - ze seznamu vybíráte jednu zemi
  • Pohlaví - cílit můžete na ženy či na muže
  • Věk - můžete si vybrat jednu z věkových skupin 
  • Klíčová slova - vybíráte z toho, co mají uživatelé Facebooku uvedeno ve svém profilu
  • Vzdělání
  • Pracoviště - je možné zacílit i na zaměstnance konkrétní společnosti
  • Vztah - můžete si vybrat zacílení na nezadaný / ve vztahu / zasnoubený / ženatý
  • Zajímá se o - muže / ženy - opět podle toho co má uveden uživatel v profilu
Mám zájem »

Jak to vše probíhá

Konzultace

Potkáme se a vše podrobně probereme

Nabídka

Vytvořím Vám nabídku přímo namíru

Založení účtů

Vytvořím reklamní účty, které budou vaše

Nastavení

nastavím kampaně dle požadavků a speficikací

Spuštění a optimalizace

Po schválení kampaně přivedu k životu a pravidelně optimalizuji

Vyhodnocování

Pravidelně se budeme scházet a kampaně vyhodnocovat

Konzultace

Potkáme se a vše podrobně probereme

Nabídka

Vytvořím Vám nabídku přímo namíru

Založení účtů

Vytvořím reklamní účty, které budou vaše

Nastavení

nastavím kampaně dle požadavků a speficikací

Spuštění a optimalizace

Po schválení kampaně přivedu k životu a pravidelně optimalizuji

Vyhodnocování

Pravidelně se budeme scházet a kampaně vyhodnocovat

Co o mě říkají zákaznicí

I was the classic desperate housewife. Always hungry, tired and frustrated. With Tom's help, I managed to become the strong woman I am now.
Cecile Emeke
Half of my life was spent wandering and sobbing. It was only after meeting Tom that I discovered what I truly love: dancing naked in the dark with my pets.
Keith Stanfield
I'm not the sort of person that goes for coaching, but what can I say... Tom came at the right time and the right place. Thanks man, you helped me become myself.
Griffin Freeman
Oh my... I never thought I could feel so good in a simple talking session with Tom. True, his massage skills also help me relax, but it's his mind that really great.
Myra Lucretia

KONKURENCE JE JEN JEDEN KLIK OD VÁS!

VÍTE CO CHCETE? SESTAVÍM VÁM NABÍDKU

Abych vám mohl sestavit nabídku, sdělte mi co nejvíce o vaší službě a představě o kampani. Pro usnadnění mám připraveno několik základních otázek.

Url adresa vašeho webu, projektu, služby, e-shopu, ...:

Popište vlastními slovy, co nabízíte, v čem podnikáte, jaké jsou vaše hlavní výhody a čím se liší vaše nabídka od ostatních:

Jaký je váš měsiční rozpočet? Od rozpočtu se odvíjí např. i rozsah kampaně.:

Máte vybrány reklamní systémy? (Heureka, Zboží, ... ):

Další doplňující informace, otázky, ...: